למה אתה צריך להקליט את השירים שלך

הכניסה לאולפן הקלטות והקלטת השירים שלך יכולה להיות רעיון נהדר עבורך. אבל יתכן שאתה תוהה מדוע אתה צריך לעשות זאת ואיך אתה יכול לעשות את זה.

למה אתה צריך להקליט שיר?

בין אם אתה טירון או מקצוען, חשוב לדעת את הצעדים בהרכבת שיר. הקלטת שיר היא צורת אמנות בפני עצמה והתהליך יכול להיות מאיים עבור הלא -יזומים. אבל עם קצת מחשבה מראש וכמה תכנון מדוקדק, אתה בדרך ללהיט.

בתור התחלה, אתה יכול להתחיל להקליט את המוזיקה שלך בנוחות הבית שלך. זהו תהליך פשוט יחסית, אך הוא דורש תזמון מסוים. זה תלוי עד כמה השיר שלך מסובך. בדרך כלל, תהליך ההקלטה נשבר לשני שלבים, כאשר הראשון מתמקד ברכיבים העיקריים של השיר. לדוגמה, ניתן להקליט שיר פשוט תוך פחות משעתיים, ואילו אחד מורכב יותר עם אלמנטים מרובים יכול לקחת עד עשר שעות ויותר.

החלק הטוב ביותר הוא שסביר להניח שתיהנו לעשות את זה. תהליך ההקלטה יכול להיות חוויה יצירתית ושיתופית, ואמנים רבים מוצאים את החוויה כמקור השראה. זה יכול להיות נכון במיוחד אם אתה מקליט שיר עם להקה מלאה. לדוגמה, אתה עשוי לגלות שהתוכן הלירי של השיר מתחזק על ידי תוספת של אלמנטים מוזיקליים תומכים. אולי אפילו תקבל הזדמנות להקליט סולו, שתוכל לשלב אחר כך בהקלטה שלך.

הקלטת שירים – איך זה נעשה?

בין אם אתה רק מתחיל או שאתה מוזיקאי מנוסה, הקלטת שירים היא דרך נהדרת להשיג דריסת רגל בתעשיית המוזיקה. בין אם אתם מקליטים באולפן או בבית, ישנם כמה צעדים שעליכם לנקוט.

השלב הראשון הוא להבין מה אתה רוצה להקליט. לדוגמה, ייתכן שתרצה להקליט EP. זהו אוסף של 3-5 שירים, וניתן להשתמש בו כדי לעזור לך להשיג דריסת רגל מקצועית בתעשיית המוזיקה. אתה יכול גם להקליט אלבום.

לפני שאתה נכנס לאולפן, עליך להיות הדגמה גסה של השיר. זה נעשה באמצעות תוכנת הקלטה בסיסית. אתה יכול גם להשתמש בגיטרה או במקלדת MIDI כדי להקליט את ההדגמה.

השלב הבא הוא להגדיר את הציוד שלך. עליך למקם את המיקרופון שלך מול המכשירים שאתה מתכנן להקליט. תצטרך גם לוודא שיש לך את הכבלים המתאימים וציוד התמיכה. עליך גם לנסות את המכשירים בהם תשתמש כדי לוודא שהם עובדים כראוי.

ברגע שיש לך את הציוד הנכון ואתה מוכן להקליט, אתה יכול להמשיך ולהתחיל להקליט. לאחר מכן, תרצה להגדיר מיקום שקט.

לאחר שהקלטת, תרצה לערוך את השיר. אתה יכול לערוך על ידי בחירת ההטלה הטובה ביותר מכל חלק של השיר. אם אתה מקליט שיר במספר חלקים, תרצה לוודא שאתה מקליט את כל המכשירים במקומות הנכונים.

מדוע להקליט שירים באולפן הקלטות?

בין אם אתה אמן חדש או איש מקצוע מנוסה, הקלטת שירים באולפן מקצועי יכולה לעזור לך להפיק את המרב מהמוזיקה שלך. היתרונות ברורים. לאולפנים מקצועיים יש מפיקי מוזיקה ומוזיקאי מושבים מיומנים שיכולים לעזור לך ליצור את הצליל המקצועי ביותר האפשרי. הם יכולים גם להציע הצעות שיעזרו לשיר שלך להשתפר.

כשאתה מקליט שירים באולפן, תוכל לנצל את החוויה של עבודה עם מהנדס. הידע של מהנדס בציוד סטודיו יכול לחסוך לך זמן וכסף. זו יכולה להיות גם חוויה מרגשת.

לפני שתתחיל, תרצה להחליט איזה סוג שירים אתה רוצה להקליט. רוב השירים מורכבים משילוב של כלים המהווים את הלחן. המפיק שלך אמור לעזור לך לקבוע אילו מכשירים מתאימים ביותר לשיר שלך. לדוגמה, ניתן להשתמש במכשיר קצבי כמו גיטרה אקוסטית ברקע ואילו מכשירים אחרים כמו בס, תופים וגיטרות עופרת משמשים במסלול הראשי.

לאחר מספר ימי הקלטה, תוכלו להתחיל לערוך. המטרה היא לפרק את מרכיבי השמע של השיר. זה חשוב כך שתוכלו לשמור על המסילה במנגינה. תהליך זה גם מאפשר לך לחתוך את כל השגיאות שעשויה לעשות במהלך ההקלטה.

לפרטים נוספים : קליפ בת מצווה