תצפית כוכבים במדבר

בין אם אתם מתכננים חופשה במדבר או סתם רוצים לראות את הכוכבים בחצר האחורית שלכם, יש כמה דברים שאתם צריכים לדעת על תצפית כוכבים במדבר.

מדוע תצפית כוכבים במדבר נחשב לטוב?

אם מדבר הוא מקום טוב לראות את הכוכבים או לא זה עניין של דעה אישית. ישנם גורמים רבים שיש לקחת בחשבון, כגון תאורה, טמפרטורה ולחות, כאשר מחליטים איזה אזור הוא הטוב ביותר לצפייה בכוכבים.

מדבר אטקמה בצ'ילה הוא מקום נהדר ליהנות משמיים מלאי כוכבים. האזור הוא גם ביתם של מספר מצפה כוכבים אסטרונומי, וטלסקופ חדש ברוחב 3 מטר. כבונוס, השמיים בהירים בחודשי החורף.

האזור הוא גם המדבר היבש ביותר על פני כדור הארץ. האזור לא ראה טיפת גשם למעלה מ-40 שנה. במדבר נמצא גם דירת המלח הגדולה ביותר בצ ' ילה. מומלץ להביא איתך בגדים חמים, מכיוון שהטמפרטורה יכולה להתקרר למדי. המדבר הוא גם ביתם של תעשיית אסטרו-תיירות הולכת וגדלה.

הזמן הטוב ביותר לצפייה בכוכבים באזור הוא בשעות הלילה המאוחרות עד שעות הבוקר המוקדמות. האוויר נטול הערפיח גורם גם לחוויה מהנה יותר. באזור יש גם כמה מסעדות בנושא כוכבים, וכמה מלונות טובים. החלק הטוב ביותר הוא שרוב העיר מרוחקת למדי, ומאפשרת חוויה שלווה יותר.

אחת הדרכים הפשוטות ביותר לעשות זאת היא לכבות את כל האורות בבית. אם אתה באמת בקטע של סצנת הלילה, שקול שהייה במוטל או באתר קמפינג.

מדוע מומלץ ללכת לתצפית כוכבים במדבר?

ביקור במדבר הוא דרך נהדרת להירגע, ליהנות מהטבע וללמוד על שמי הלילה. למעשה, דורות לפנינו הביטו אל שמי הלילה ביראת כבוד. בין אם זה למצוא כוכב, כוכב לכת או חייזר, צפייה בכוכבים היא דרך נהדרת לצאת ולחקור את מערכת השמש שלנו.

הזמן הטוב ביותר לצפות בכוכבים הוא בשלב הירח החדש. זה אומר שהשמיים נמצאים במעומעם שלהם ותראה יותר כוכבים. אם אתה מתכנן ללכת, בדוק את לוח השנה הירחי כדי לגלות את שלב הירח. אתה יכול גם לבדוק את תחזית מזג האוויר כדי לראות איך מזג האוויר יהיה לאחר השקיעה. אם מזג האוויר לא נורא, הביאו הרבה מזון ומים כדי להישאר לחות.

דרך נהדרת לראות את שמי הלילה היא לבקר במצפה האופטיקה של גארגן. מצפה כוכבים בבעלות פרטית זה ממוקם באזור פאלם ספרינגס רבתי. יהיה עליך לתזמן סיור מראש.

יש גם אפליקציות לצפייה בכוכבים למכשירי אייפון ואנדרואיד. היישומים נותנים לך תצוגת מציאות מוגברת של שמי הלילה, כך שתוכל לראות יותר. אתה יכול למצוא אותם בחנות האפליקציות או בגוגל פליי.

אתה יכול גם לבקר באאוטפיטר מקומי כדי ללמוד עוד על צפייה בכוכבים. הם יכולים לספק לך תרשים כוכבים, ויראו לך אילו קבוצות כוכבים לחפש. התלבושת יכולה גם לתת לך טיפים וטריקים שיעזרו לך למצוא כוכבי לכת וכוכבים.

מהו הזמן הטוב ביותר לתצפית כוכבים במדבר?

בין אם אתה צופה בכוכבים מנוסה או מישהו שרק מתחיל להתעניין בשמי הלילה, תצטרך לדעת לבחור את הזמן הטוב ביותר לתצפית כוכבים במדבר. ישנם מספר גורמים שיעזרו לך להחליט. הטמפרטורה, איכות האוויר, הגובה ואפילו לוח השנה הירחי הם כולם גורמים שיכולים להשפיע על שמי הלילה.

אחד המקומות הטובים ביותר לתצפית כוכבים במדבר הוא בפארק הלאומי ג ' ושוע טרי. הפארק ממוקם במדבר הגבוה, הרחק מערים מרכזיות. זהו גם פארק שמיים אפל בינלאומי ייעודי. עם זיהום אור מינימלי והרבה שמיים כהים, זהו אחד המקומות הטובים ביותר לצפייה בכוכבים.

מדבר אטקמה הוא מדבר מוחלט המשתרע על פני צפון צ'ילה. המדבר הוא מקום טוב לצפייה בכוכבים מכיוון שיש בו מעט עננים, ללא זיהום אור ואוכלוסייה נמוכה. עם זאת, הקפד להימנע מהירח המלא. זה יכול לשטוף את שמי הלילה.

מקום נוסף לצפייה בכוכבים הוא במדבר נמיב. זהו אחד מארבעה מקומות על פני כדור הארץ שיש להם את השמים האפלים ביותר. איגוד השמים האפלים הבינלאומי העניק למדבר נמיב את תוארו כשמורת שמיים אפלים בינלאומית.

הזמן הטוב ביותר ללכת בכוכבים במדבר הוא בחודשי החורף. בחורף, השמים כהים יותר, ואתה יכול לראות את שביל החלב קל יותר.

הקליקו על הקישור למידע נוסף בתחום: https://www.adamsela.co.il/%D7%AA%D7%A6%D7%A4%D7%99%D7%AA-%D7%9B%D7%95%D7%9B%D7%91%D7%99%D7%9D-%D7%91%D7%9E%D7%93%D7%91%D7%A8/